ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


ספורט וטיפולי פוריות
הדעה הרווחת שיש להימנע ממאמץ בזמן טיפולי פוריות מבוססת על הראיה הכללית שאי פריון זו מחלה ובזמן מחלה הגוף זקוק למנוחה. המאמנת האישית עפרה ליאור ממליצה, דווקא להתעמל במהלך הטיפולים, בשל ההשפעה החיובית, על הגוף והנפש.

 עפרה ליאור מלווה מדריכה ומאמנת מטופלי פוריות

 

 

הרפואה המודרנית מעודדת פעילות גופנית מהר ככל האפשר, תוך כדי, ומיד לאחר טיפול שדורש תהליך שיקום. כך למשל לאחר ניתוח לב ופתיחת חזה, מניידים את החולה שעות ספורות לאחר הניתוח. הרציונל  במצבים אלו שיש להימנע מהאטה בזרימת הדם הנובעת מחוסר תנועה, העלולה לגרום לחסימת ורידים ועורקים וירידה בחמצון הרקמות . הרקמות הפגועות זקוקות לחמצון טוב על מנת לאפשר ריפוי אופטימאלי תהליך התומך בתנועת המנותח .

 

 

פעילות ספורטיבית במחלה

במחלות מסוימות כגון זיהום וירלי ( שפעת ) מנגנון ההגנה של הגוף עובד שעת נוספות , הגוף מגיב בחום, צמרמורות , כאבי שרירים וחולשה ו"מבקש" מנוחה, על מנת להפנות את האנרגיה להתחזקות המערכת החיסונית.  במקרים אלו יש הגיון רב במנוחה .

 

 

פעילות ספורטיבית במהלך טיפולי פוריות

ליקויי פריון אינם מחלה, אם קיימת חולשה גופנית מקורה רגשי – הפחד מהלא נודע , התמודדות עם מציאות כואבת שפוגשת אותנו במשפחה, בעבודה ואפילו לבד.

ודווקא כאן יש משמעות חיובית לפעילות גופנית, גם למי שלא התעמלה קודם.

כיידוע, לספורט יש תרומה חיובית למצב הגופני והנפשי ויצירת תחושת רוגע .

 

 

נקודה נוספת ומאוד משמעותית:

כיידוע טיפולי פוריות כוללים שימוש בהורמונים.

ההורמונים ניתנים בהזרקה ישירות לדם, בפתילות  נרתיקיות או בכדורים למערכת העיכול ומגיעים באמצעות זרם הדם לאברי המטרה הלא הם השחלה והרחם.

פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם, הן מבחינת קצבו והן מבחינת פיתוח כלי דם חדשים, דבר שללא ספק יאפשר להורמונים להגיע לאיברי המטרה ביעילות רבה יותר.

מחקרים מצאו שלחצי שעת הליכה ברגל אצל גברים אפקט דומה ללקיחת כדור ויאגרה – המרחיב כלי דם ומעודד זיקפה .

 

 

מכאן נראה שיש חשיבות נכרת לפעילות גופנית במהלך טיפולי הפוריות ומנוחה במסגרת הטיפולים לא רק שלא עוזרת אלא עלולה להפחית את סיכויי הצלחת הטיפול.

לוּ גוף האישה היה זקוק למנוחה הוא לבטח היה נותן לנו סימן כמו חום, כאבים והרגשה רעה.

לפעילות הגופנית השפעה חיובית על מערכת החיסון, שיפור מצב הרוח חיזוק השרירים והגמשתם.

יש חשיבות להתחיל בפעילות הגופנית קודם לטיפולי הפוריות ולהמשיך בה תוך כדי ולאחריה גם עם ההיריון נקלט ועל אחת כמה וכמה כשלא.

למי שרגילה לפעילות מאומצת בחדר כושר, חשוב להמשיך תוך התייעצות רפואית כמובן, ולהפחית את מינון הפעילות בתקופה בה השחלות מוגדלות על מנת למנוע סיבוכים.

 

 

ויתור על ספורט עלול להכניס את האישה למעגל שלילי של קדרות, סגירות, חוסר חשק לפגוש חברים וחיפוש נחמה בדברי מתיקה. התוצאה עלולה לבוא לידי ביטוי בעליה למשקל שמיוחסת כמובן ל"השפעה הורמונאלית". משקל עודף הוא כן גורם שעל פי מחקרים שונים מפחית את סיכויי ההצלחה בטיפולים ובכל מקרה כמובן שכדאי להימנע מכך.

 

 

לעיתים, הויתור על הספורט אינו נובע מהחלטה מודעת אלא מסדר יום שהשתבש והתמלא במחויבויות חדשות שכרוכות בטיפולים. לכן כדאי להגדיר בלוח הזמנים היומי והשבועי זמן שמוקדש למטרה זו, שהיא מספיק חשובה בשביל לא לוותר עליה. כולנו יודעים ש"אין זמן" הוא הרבה פעמים תרוץ לוותר על מה שנוח לנו. אפשר לרתום את בן הזוג, חבר/ה או בן משפחה ולהעביר איתם את הפעילות וכך להגביר את המחויבות ובה בעת למצוא אוזן קשבת נוספת כדי לפרוק את תחושותינו.

 

 

ומה לגבי הגברים?

שאלת הפעילות הספורטיבית אמורה להיות רלוונטית גם לגברים בעת טיפולים. גם לגברים מומלץ להתמיד בפעילות הספורטיבית כדי לייצר אנרגיה חיובית שתקל עליהם להיות המשענת ולא להיכנס למעגל הקסמים השלילי שזוגות נקלעים אליו לעיתים בתקופות של טיפולים.

 

 

לסיכום

חשוב אם כן, לא לוותר על פעילות ספורטיבית .

להתייעץ עם הרופא המטפל.

להקשיב לגוף .

להקפיד על שתיית מים לפני ואחרי הפעילות.

 

 

לא לפחד כלל ... ובעיקר ליהנות.

עפרה ליאור מלווה, מדריכה ומאמנת מטופלי פוריות


להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites