ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


הפילו עליהם תיק - טיפים להתאמת תיק לביה"ס וכיסא תלמיד
אנו לא תמיד מודעים כי ילקוט לא מותאם עלול לגרום לכאבי גב ולליקויים ביציבה של הילד. לפני שהילד בוחר ילקוט לפי צו האופנה כדאי לוודא שיש לילקוט החדש תקן של מכון התקנים הישראלי עם דף הנחיות בפנים.
יוני אבשלום MSc PT אחראי תחום פיזיותרפיה, קופ"ח לאומית מחוז צפון

בחירת התיק:


על התיק להיות בעל שדרה קשיחה עם ריפוד באזור הגב, עדיף מחומר נושם, על גב הילקוט להיות קשיח וזאת על מנת שהתלמיד לא יחוש בגבו את החפצים שמונחים בתוך הילקוט.


הקפידו על:

  • רצועות כתף רחבות ומרופדות בילקוט (לפחות 3 ס"מ) שניתנים לכיוון בעזרת האבזם.
  • סימטריה בין הכתפיות, רצועות צרות מכאיבות לכתפיים, אם יש חגורה לקיבוע הילקוט למותן – עדיף.
  • חלוקה פנימית רבה ולא שק גדול תאפשר את חלוקת המשקל והפרדת האוכל וכלי הכתיבה  מהספרים.
  • וודאו שהתיק מתאים לילד, לפעמים הילקוט טוב אבל גדול על הילד בכמה מידות.

Just במשקל 850 גר
Just במשקל 850 גר' של דנלר

נשיאת תיק:

  • קצרו את הרצועות באופן שווה כך שהתיק מתחיל בכתפיים ונגמר מעל לישבן, שימוש בכתפייה אחת תגרום לכאבי צוואר וכתפיים, אנא וודאו שרוחב התיק לא יעבור את רוחב הילד.
  • למדו את ילדיכם להרים את התיק עם ברכיים כפופות כשהוא צמוד לגוף ולא רחוק.
  • בדקו הימצאות מחזירי אור על תיק.
  • הימנעו מהגעה למשקל יתר – יש לדאוג שלא יעלה על 15% ממשקל הילד. (ילד במשקל 30 ק"ג יישא תיק במשקל כולל של  עד 4.5 ק"ג)
  • וודאו שהילד לוקח רק את החומר הלימודי הנדרש לאותו יום, שאר החומר הלימודי יכול להישאר בכיתה או בבית.
  • סדרו את הספרים הכבדים מאחור, קרוב לגב ואץ הספרים הקלים רחוק יותר.
  • דאגו לצייד את ילדיכם בבקבוק מים קטן במשך כל עונות השנה.


מה לגבי תוספת גלגלים?


דגמים אלו מאפשרים נשיאת משקל גדול, מאידך הם גם כבדים יותר בשל כך. בכיתות הנמוכות הוא פותר את בעיית המשקל, אולם הילדים מתקשים להרים אותו כשיש מדרגות. במצב זה יש להנחות את הילד להנמיך את הידית ולהרים את התיק, אם יש הרבה מדרגות עדיף תיק רגיל עם כתפיות


לסיכום:

  • יש לדאוג לחלוקת העומס על ידי תכנון גודל וחלוקות בילקוט, מה נמצא בילקוט, איך לסדר את הספרים בו. שמירה על כללים אלה בנוסף להרמה והורדה נכונה של הילקוט תמנע כאבי גב וצוואר.
  • יש להנחות את הילד לדווח להורים אם יש הופעת כאבי גב או כתפיים בזמן נשיאת התיק ולגשת לייעוץ פיזיותרפיה.


ישיבה נכונה: אילו נזקים עלולים לקרות בישיבה ממושכת מול המחשב ואיך נוכל למנוע אותם?


מצב בריא ותקין של מערכת התנועה נפגע ממצבים ללא תנועה למשך זמן רב, הנוקשות של הגוף וחזרות רבות בשימוש בעכבר בתוך מנח כפוף מול המחשב גורמים ליציאת מערכת התנועה מהאיזון שלה. דבר זה מתבטא בכאבים בצוואר, בגב, וביציבה לא טובה. היציבה הלקויה בעבודה מול מחשב עלולה להשפיע על סוג היציבה שתהיה לילדנו כשיגדלו כך שחינוך נכון מילדות יוכל למנוע יציבה לקויה וכאבים הנלווים אליה. יש להתאים לכל ילד לפי גודלו את גובה הכסא והמסך.


במה יש להתחשב?


הגורמים החשובים הם הכסא, השולחן המסך והמקלדת.


הכסא: צריך להיות מותאם לגובה הילד, כך שכפות הרגליים יהיו על הרצפה, עומק המושב כ5 ס"מ פחות מאורך הירכיים, משענת הגב בזוית 105-110 מעלות, משענות ידיים חשובות מאוד, צריך שיהיו מכוונות לגובה המקלדת דבר זה מוריד ממאמץ שרירי הכתפיים והגב.


השולחן: צריך שיאפשר כניסת הכסא תחתיו.

המסך: מרחק יד מהגוף, אין להצמיד את הראש למסך. גובה המסך כך ששליש עליון שלו בגובה העיניים, אחרת המשתמש סובל מכאבי צוואר וראש.


ישיבה: יש לשבת עם ישבן עד הסוף, ישיבה זקופה הנתמכת במשענת הגב. הישיבה תהיה ישירות מול המסך ולא בזוית כך לא נאמץ באופן לא סימטרי את הצוואר, המקלדת בגובה המרפקים, אין לאפשר מצב שהאמות תלויות באוויר.


לסיכום:

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites