ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


עצמאות למדינת ישראל: כיצד נחגוג בבטחה
לקראת יום העצמאות מגוון עצות לחגיגה בטוחה ממומחי המרכז הרפואי סורוקה.
מערכת O-mama

מדי שנה נפגעים עשרות ילדים בחג העצמאות משימוש בתרסיסי שלג, זיקוקי די נור, מנגלים ושיפודי עץ. המלצותיה של מיכל זוהר שמשי, מנהלת שלוחת "בטרם" בביה"ח סורוקה לקראת ערב החג ויום העצמאות:


בערב החג:

  • בילוי במקום הומה וצפוף – מצריך השגחה צמודה של ההורים על ילדיהם.
  • כשמגיעים למקום הבילוי – יש לתת לילד נקודות ציון מוכרות, במידה ויאבד איתו קשר העין. יש להנחותו לפנות לאנשי הביטחון במידת הצורך.
  • מומלץ להתרחק מאזורים צפופים במיוחד, ולעמוד במרחק מה מהבמה ולא בקרבתה.
  • אין לעמוד בקרבת בימת הבידור, מחשש להיפגעות מחוטי חשמל נשרכים או כל ציוד אחר שנמצא סביב הבימה. 
  • תרסיסי שלג – מהווים סכנה לעיניים, ופגיעתם מצריכה לעיתים קרובות אשפוז של כמה ימים בבית החולים.
  • זיקוקין – גם אם הם נמכרים בחנויות, ויש עליהם תו תקן , עדיין הם אינם צעצעוע, הם עלולים לפצוע.
  • חזיזים וקפצונים – גם אם מותרים לשימוש על-פי תקן מכון התקנים, מומלץ לא לקרב לאש ולא לשים בכיס, ולהשתמש בהם רק במקום פתוח.
  • ככלל – מומלץ להרחיק ילדים ממוצרים מתפוצצים.


ביום החג, בעת עריכת הפיקניק המשפחתי מזכירים ארגון 'בטרם' ונציבות כבאות והצלה:

  • יש להרחיק ילדים ממקור אש ("מנגלים" למיניהם, ומקורות אש אחרים), על מנת למנוע  כוויה.
  • יש לוודא שמתקן הגריל או ה"מנגל" יציב, על מנת שלא יתהפך בזמן השימוש.
  • יש לבדוק את ידיות האחזקה של הגריל ולוודא שהן מבודדות, על מנת למנוע כוויות.
  • אין להשאיר את הילדים ללא השגחה ולו  לרגע אחד. רגע זה הרבה זמן.
  • אין לתת לילדים לחלוץ נעליים (ילדים עלולים לדרוך על גחלים או להיפצע מחפצים וחרקים מסוכנים).
  • כאשר עוזבים את מקום הפיקניק, יש לכבות היטב את "המנגל" ולוודא שהאש אכן כבויה.
  • יש להקפיד לא לזרוק גפרורים וסיגריות דולקות בשטח, במיוחד ביערות.
  • בזמן האוכל יש להקפיד על כך שהילדים יישבו ולא ישחקו וישתובבו, מחשש לחנק.
  • מומלץ להגיש לילדים את נתחי הבשר על צלחת ולא על שיפודי עץ, מחשש להיתקעות חלקי שיפודים בגרון.


ואם המנגל כבר בטוח....
המלצותיה של עדינה בן אהרון, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי סורוקה:

  • בחרו בחלקי בשר רזים והוציאו גושי שומן הנראים לעין.
  • הימנעו מבשר בקר שמן, כבש, איברים פנימיים ונקניקיות.
  • מומלץ לא לקנות בשר טחון קפוא, אלא לטחון בעצמכם או לבקש מהקצב לטחון את החלק הנבחר.
  • לא מומלץ לקנות קבב והמבורגר מוכנים. הכינו בעצמכם מהבשרים המומלצים.
  • צמצמו את כמות הפיתות, שמן, טחינה וחומוס.
  • מבין סוגי הבשר העדיפו עוף, פרגיות, הודו ודגים.
  • שפדו ירקות ופירות מכל הסוגים.
  • הכינו תפוחי אדמה או קלחי תירס כתוספת.
  • הכינו סלטי ירקות מבושלים, טריים או מוחמצים.
  • הקפידו על שתייה לא ממותקת.

 

ערכם הקלורי של מספר מאכלים- הקפידו לבחור נכון:

  • כנפי עוף (100 גרם = 2 יחידות)- 300 קלוריות
  • נקניקיות (85 גרם)- 200 קלוריות
  • המבורגר (80 גרם)- 180 קלוריות
  • קבב (40 גרם)- 90 קלוריות
  • חזה עוף במרינדה  (יחידה אחת)– 150 קלוריות
  • סטייק (200 גרם)- 300-450 קלוריות
  • 1 כף חומוס/ טחינה מוכנה- 50 קלוריות
  • פיתה- 240 קלוריות


חג עצמאות שמח!



להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites