ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


האגודה למלחמה בסרטן: צליית בשר על האש מעלה סיכון לסרטן
השרייה במרינדה, הפיכה תכופה מצד לצד, שילוב מגוון ירקות ושימוש בבשר לא מעובד,יכולים להפחית את הסיכון
מערכת O-mama

צליית בשר על האש, מנהג הנפוץ במיוחד ביום העצמאות, כרוכה בסיכון בריאותי של היווצרות חומרים מסרטנים כתוצאה מחריכת יתר של הבשר ומספיגת עשן במזון. תהליך הבישול בטמפרטורות גבוהות לזמן ממושך וחריכת הבשר על הגריל יוצרים חומרים הפוגעים ב DNA בתאי גוף. חומרים אלו, גם בכמויות קטנות, עלולים לגרום לתהליכים סרטניים. מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות, מצאו קשר בין  חומרים אלו לבין הופעת סוגי סרטן שונים.


האגודה למלחמה בסרטן, בסיועה של ד"ר ניבה שפירא, תזונאית קלינית, יועצת האגודה למלחמה בסרטן ומרצה באוניברסיטת ת"א, מפרסמת המלצות ליום העצמאות ולכל השנה:

  • השריה מוקדמת, הפיכה לעתים קרובות (כל דקה) ונפנוף, מגבילים את עליית הטמפ' בבשר, ומסייעים במניעת היווצרות גורמי סרטן. מחקר אמריקאי חדש שפורסם לאחרונה ב-Journal of Food and Science מצא כי השריית בשר במרינדות שונות למשך שעה, הפחיתה את רמת התרכובות המסרטנות בבשר באופן משמעותי (בין 57% ל-88%). החוקרים הסבירו כי המרינדות מכילות תבלינים ועשבי תיבול בעלי נוגדי חמצון ואלה עוזרים להפחתה בהיווצרות התרכובות המסרטנות במהלך הצלייה, לדילולן ולנטרול השפעתן בגוף.
  • מומלץ לשלב בארוחה שתייה מרובה ומגוון רחב של ירקות. כדאי למלא קודם את הצלחת עד חציה בירקות חתוכים בצבעים שונים או בסלט מתובל בשמן זית ולימון, ורק לאחר מכן להוסיף את הבשר לצלחת.
  • מומלץ לצלות את הבשר רק על גחלים שכבר האפירו ולא בתוך להבות האש הגלויה, אשר מגיעות לטמפרטורה גבוהה ועלולות ליצור חומרים מסרטנים בכמות גדולה יותר. אם הבשר נחרך והפך שחור, יש להסיר חלקים אלו ולא לאכול אותם.
  • חשוב להקפיד לשמור את הבשר בקירור עד לזמן השימוש בו.
  • מומלץ לשלב צליית ירקות יחד עם ו/או במקום בשר - כיוון שהם תורמים להגנה מפני היווצרות חומרים מסרטנים בזמן הצלייה ולהגנה על הגוף לפני ואחרי האכילה.
  • מומלץ להמעיט באכילת מאכלים מעושנים, כבושים, מומלחים ומשומרים. מוצרים אלו, עשויים להכיל חומרים העלולים להגביר את הסיכון להיווצרות תהליכים סרטניים.
  • מומלץ להמעיט באכילת מאכלים מטוגנים, בייחוד בשרים, בהם כאמור נוצרים, בטמפרטורות גבוהות, גורמים מסרטנים, אך גם מוצרי טיגון אחרים עלולים להכיל חומרים המזרזים תהליכים בלתי רצויים בגוף.
  • מומלץ להעדיף כמנה אחרונה פרי - לדוגמה פרי הדר עתיר בסיבים, בצבענים ובויטמין C, במקום ממתקים.
  • מומלץ להימנע משימוש בשומן רווי מן החי ומן הצומח וכן בשומן מוקשה, ולהעדיף שימוש בשמן זית או בשמן קנולה.
  • אם אתם צורכים אלכוהול, מומלץ לשתות עד כוסית יין אחת בלבד ליום (לנשים) ועד 2 ליום (לגברים). צריכה מרובה של אלכוהול עלולה להגביר את הסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים.
  • מומלץ להימנע מחשיפה לשמש במיוחד בין השעות 17:00 – 10:00, לחבוש כובע ולהצטייד בביגוד מגן, לשהות בצל, ולהשתמש בנדיבות ובתכיפות במסנן קרינה, גם כששוהים בצל. חשוב להרכיב משקפי שמש ולהרבות בשתיית מים.
  • מומלץ לא לעשן כלל. אם הנכם מעשנים, אל תעשנו ליד הילדים ובני המשפחה. גם כששוהים באוויר הפתוח קיימת חשיפה לעישון פסיבי העלולה לגרום לבעיות בדרכי הנשימה, לשיעול, לליחה, לכאבים בחזה, לירידה בתפקוד הריאות, לזיהומים בדרכי הנשימה, לברונכיט, ולעליה בסיכון להתקפי אסטמה בקרב ילדים הסובלים מאסטמה. כ-15% מחולי סרטן הריאה חלו למרות שלא עישנו בעצמם, עובדה המיוחסת לעישון פסיבי.
  • מומלץ לשלב פעילות גופנית ביציאה לפיקניק ולפני הארוחה לעודד את הילדים והמבוגרים להשתתף במשחק כלשהו, כגון ריצה קלה או הליכה מהירה בסביבה, תוך נקיטת אמצעי ההגנה הנחוצים מקרינת השמש.


 

 

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites