ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


כללי בסיס לתזונה בהריון
בהריון ובזמן ההנקה האם היא המקור הבלעדי לתזונת העובר והיילוד. כל מזון שאת צורכת מכיל רכיבי תזונה החשובים להתפתחות ילדך, לכן חשוב לאכול מזונות בריאים ומזינים.
דתיה יער, דיאטנית קלינית, יועצת ל"אלספה"

בנוסף, יש מזון שכדאי להימנע ממנו בזמן ההריון לצורך שמירה על הריון בריא והתפתחות תקינה של העובר.


צריכת סידן חשובה בהריון. הכמות המומלצת היא 1000 מ"ג סידן ביום. הסידן הינו מינרל חיוני לבניית שלד העובר ולשמירה על צפיפות העצם של האם. צריכה תקינה של סידן  עשויה גם למנוע לחץ דם גבוה בהריון.
יש לצרוך מוצרי חלב מפוסטרים סרדינים משומרים תאנים שעועית ירוקה וצהובה סלרי כרוב ובמיה.


כדאי להקפיד על תזונה עתירת סיבים. אכלי דגני בוקר מועשרים, לחמים מועשרים ירקות עליים (חסה, תרד, כרוב וכו) ברוקלי אספרגוס וקטניות בנוסף אכלי יותר מאכלים שכוללים כמות גדולה של סיבים תזונתיים ירקות פירות מוצרים מקמח מלא. אכילת סיבים בצרוף שתייה מספקת יכולה גם  להועיל להימנע מעצירות.


נטילת פרוביוטיקה יכולה לעזור בהקלה בעצירויות. יש גם עדויות שנטילת פרוביוטיקה מפחיתה את הסיכון להיווצרות אלרגיות בחיי הילד בעתיד.
יש להקפיד על שתייה מרובה רצוי מים.


אכלי מוצרי בשר הודו עוף ביצים שבושלו  היטב.


חומצת שומן אומגה 3 חיונית להתפתחות המוח והראייה של היילוד. משערים גם שקיים קשר בין מחסור בחומצות אלו לדיכאון שאחרי לידה. משרד הבריאות האמריקאי ממליץ לצרוך 340 מ"ג אומגה 3 ליום.אומגה 3 נמצאת בדגי מעמקים ואפשר לקבל גם כתוסף (אלספה תשעה חודשים)
 במרס 2004 פירסם ה-FDA המלצה להימנע מאכילת דג חרב, כריש, קינג מקרל ו-TILEFISH בהריון ובהנקה. בנוסף, טונה טרייה, שמשמשת להכנת סושי וסטייק טונה, עלולה להכיל יותר כספית, ויש להימנע מאכילתה בהריון ובהנקה.


מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה בזמן ההריון לא כדאי להתחיל פעילות חדשה.


ממאכלים מסוימים כדאי להימנע בגלל סיכונים להרעלת מזון ופגיעה בעובר.אין לאכול בשר דגים במצב נא חשוב לבשל היטיב כמו כן אין לאכול ביצים לא מבושלות או רכות כדי להימנע מהרעלת מזון .


יש להמעיט בצריכת קפאין מחקרים רבים מצאו קשר בין צריכה גבוהה של קפאין במהלך ההריון לבין הפלות ומשקל לידה נמוך של העובר. עם זאת, צריכת שלוש כוסות קפה ביום (300 מיליגרם קפאין) במהלך ההריון נחשבת לבטוחה.


יש להימנע מצריכת אלכוהול. שירותי בריאות הציבור בארה"ב יצאו  בהמלצה לפיה נשים הרות או נשים שמתכננות הריון צריכות להימנע לחלוטין מאלכוהול.  האלכוהול נספג במהירות לדם, עובר את השיליה ומגיע לעובר.


ממתיקים מלאכותיים נחשבים לבטוחים במהלך ההריון אבל יש הסוברים  שבתקופה קריטית ורגישה כל כך כמו הריון, עדיף, ליתר ביטחון, לצמצם למינימום את צריכת הממתיקים המלאכותיים, כיוון שרוב העדויות מגיעות ממחקרים שנערכו רק על בעלי חיים.


מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ואיגוד הדיאטנים האמריקאי (ADA) ממליצים להימנע מהמזונות הבאים מחשש להרעלת מזון:

  • בשר נא ובשר שלא בושל די הצורך: סטייק שלא עשוי WELL DONE, סטייק טרטר וקרפצ'ו.
  • דג נא: קרפצ'ו דג, סביצ'ה, סשימי וסושי. סושי צמחוני לא מפחית את הסיכון, אם במטבח משתמשים באותם כלים ומשטחי עבודה להכנת שני סוגי הסושי.
  • ממרחי כבד ובשר שנשמרים בקירור (מצוננים). ניתן לאכול אותם רק אם הם משומרים או ארוזים בצורה שמקנה להם חיי מדף ארוכים.
    מאכלי ים שלא עוברים בישול, כגון צדפות.
  • מוצרי חלב לא מפוסטרים: חלב וגבינות שלא ידוע אם עברו פסטור וכן גבינות בשלות (כמו ברי, קממבר, רוקפור וגבינה כחולה).


מזונות שמכילים ביצים לא מבושלות או ביצים שלא בושלו די הצורך:

  • ביצה רכה, ביצה עין, חביתה שהחלמון בה עדיין נוזלי.
  • טירמיסו, מוס שוקולד, עוגת מוס, עוגת קרם וכל קרם או קינוח שמכילים קצף ביצים.
  • רטבים לסלט שמכילים ביצים, כמו רוטב הולנדייז ורוטב לסלט קיסר.
  • מיונז ביתי. המיונז התעשייתי מוכן מביצים מפוסטרות, ולכן נחשב בטוח לשימוש. עם זאת, במסעדות ובאירועים כדאי לוותר על סלטים שלא ידוע כיצד הוכנו וכמה זמן עמדו מחוץ למקרר.
  • בזמן הכנת עוגות אין לטעום את הבלילה שמכילה ביצים לא מבושלות.
  • נבטים לא מבושלים, כמו נבטי אלפלפא.
  • מיצי פירות וירקות שלא עברו פסטור. בדקו על גבי האריזה האם המיץ מפוסטר.






להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites