ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


יתרונות ארוחת הערב
ארוחת הערב מהווה הזדמנות לשפר את בריאות הילדים ולהשלים רכיבים תזונתיים חיוניים שהגוף והמוח הגדלים זקוקים להם. הפכו את הארוחה לזמן משפחה – מחקרים מראים שאכילה משפחתית לא רק מקנה הרגלים אלא גם משפרת את איכות תזונת הילדים. ילדים שאוכלים ארוחות משפחתיות תזונתם מגוונת ומאוזנת יותר.
שרית עטיה שמואלי דיאטנית קלינית מועצת החלב

אין צורך ביותר ממבט קצר אחד לעבר גן משחקים בשעת אחר הצהריים, או חצר בית הספר בשעת הפסקת עשר כדי שהתיאוריה תתבהר: ההשמנה היא מגפה והיא מתפשטת גם בקרב ילדנו. שיעורי ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער בישראל ובעולם הוכפלו ושולשו במהלך שלושת העשורים האחרונים.


למרות שיעורי ההשמנה המפחידים שהולכים ומכפילים את עצמם, רוב הילדים ובני הנוער היום מקבלים כמות קלוריות גדולה ממזון "ריק" וסובלים ממחסורים תזונתיים שונים (סידן ,ברזל, ויטמינים מקבוצת B אבץ ועוד).


ארוחת הערב מהווה הזדמנות לשפר את בריאות הילדים ולהשלים רכיבים תזונתיים חיוניים שהגוף והמוח הגדלים זקוקים להם. ברוב המשפחות זהו הזמן היחיד בו כולם בבית ויש הזדמנות לפגישה משפחתית. הפכו את הארוחה לזמן משפחה – מחקרים מראים שאכילה משפחתית לא רק מקנה הרגלים אלא גם משפרת את איכות תזונת הילדים. ילדים שאוכלים ארוחות משפחיות תזונתם מגוונת ומאוזנת יותר.


אחריות ההורים
  • כדאי לזכור שהורים מהווים דמויות לחיקוי עבור ילדיהם. ילדים רוכשים הרגלי אכילה דומים לאלו של הוריהם ובהתאם לנהוג בבית. הרגלי האכילה מתקבעים בתקופת הילדות ומלווים את הילדים הן כמתבגרים והן כמבוגרים -  קשה מאוד לשנות אותם. לכן, חשוב לתת לילדים דוגמה אישית טובה. שתפו את ילדיכם בתכנון הארוחה ובהכנתה - ילדים נהנים יותר לאכול מאכלים שהיה להם חלק בבחירתם או בהכנתם. 
  • ארוחת ערב מאוזנת היא ארוחה המכילה מקור חלבון (בשר בקר/עוף/ דג/מוצרי חלב/ביצים),פחמימה (לחם, אורז, פסטה, תפוח אדמה) וכמובן ירקות. חשוב (במיוחד לילדים) שארוחת הבוקר תכיל מאזן נכון של פחמימות, חלבון ושומן. הגוף מעכל תחילה את הפחמימות והן נכנסות לזרם הדם ראשונות. ללא חלבון או שומן התהליך הוא מהיר יותר, רמת הסוכר בדם יורדת.
  • נתונים אחרונים מצביעים על כך ש-7 מתוך 10 בנים ו-9 מתוך 10 בנות בארה"ב אינם צורכים את כמות הסידן היומית המומלצת דווקא בשנים הקריטיות לצבירת מסת עצם (9-18 שנים).
  • תקופת הילדות מהווה "חלון הזדמנויות" חד-פעמי ובלתי חוזר להביא את העצמות שלנו לשיאן, לבנות עצמות בריאות יותר וחזקות יותר. בתקופת הילדות נבנות העצמות שישמשו את הגוף לאורך כל החיים. עצם הנבנית על בסיס דל סידן היא עצם  חלולה ושבירה שלא תצליח לשקם את עצמה במלואה בשנים שיבואו. הפכו את ארוחת הערב לארוחה חלבית ועזרו לילדכם להשיג את קצובת הסידן המומלצת. למוצרי החלב מתייחסים היום כאל נכס תזונתי המספק לגוף, בנוסף לסידן, עוד מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, ויטמין   D, אשלגן ומגנזיום.


רעיונות לשילוב מוצרי חלב בארוחת הערב :

  • חביתיות קטנות עם גבינה ומעט סוכר שילדים תמיד אוהבים - (ביצה אחת, 2 כפות גבינה לבנה , כף קמח, כפית סוכר/סוכר וניל)
  • דייסה בתוספת מעט קינמון
  • כריכים עם גבינות בטעמים שונים עם ירקות
  • טוסט עם ירק שלם לצידו
  • כוס חלב ליד לארוחה חלבית
  • סלט ירקות עם ריבועי גבינה מלוחה
  • חופן בייגלה לטבילה בקופסא קטנה של גבינה לבנה וירק.
  • פשטידות על בסיס גבינות
  • יוגורט עם 2-3 ביסקוויטים ופרי
  • פרנ'צ טוסט (לחם מטוגן בביצה וחלב )
  • כמובן שעדיף לבחור מוצרי חלב ללא תוספת סוכר ובעלי אחוזי שומן נמוכים (5% לגבינות,3% ליוגורטים)

 

ילדים שנמצאים במסגרות בהן אוכלים ארוחות צהרים צמחוניות רצוי להשלים את המנה הבשרית היומית בארוחת ערב. רצוי לשלב 2-3 פעמים בשבוע בשר בקר המכיל חלבון איכותי, ברזל זמין הנספג היטב בגוף ולא קיים במקורות הצמחיים, ויטמינים B1, B2, B12. ואבץ.

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites