ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


טיפים להקלת צרבת הריון

הצרבת נגרמת כתוצאה מהתהליכים ההומונאליים המתרחשים בהריון ומשפיעים, בין היתר, על שרירי השוער של הקיבה. בעקבות התרופפותם של שרירים אלו, עולים מיצי העיכול מהקיבה בחזרה לכיוון הושת מלווים בתחושת צריבה, חום או ממש בצורך להקיא. גם אם לא סבלת מצרבת בתחילת ההריון מירב הסיכויים שתתקלי בתופעה במהלכו או לקראת סופו ולו בשל לחץ נוסף של הרחם הגדל והעובר המתפתח על הקיבה.
יש נשים הסובלות מצרבות באופן קבוע, ויש שסובלות לעיתים. חלק מהמקרים נובעים מסוג ואיכות התזונה וניתנים במספר מהלכים פשוטים לטיפול ואפילו למניעה.

אור פינקיס, מדריכת הכנה ללידה ודולה, בטיפים להקלה ומניעת צרבת הריון:

  • המנעי ככל הניתן ממאכלים בעלי חומציות גבוהה או מאכלים המגבירים את הפרשת החומציות במערכת העיכול.
  • רצוי להוריד מהתפריט מוצרי חלב, מאכלים מטוגנים, חריפים או שמנים, מזון מעובד ותעשייתי, מוצרי קפאין ואלכוהול.
  • הפרידי בין אכילה לבין שתייה. כדאי לנסות לא לשתות במהלך הארוחה, ולהמתין לפחות 10 דקות בישיבה זקופה אחרי האוכל לפני השתייה.
  • אכלי לאט ובנחת. לעסי כל ביס ואל תמהרי. אכילה מהירה ובליעה מהירה גורמות לאוויר להצטבר במערכת העיכול ומגבירות את הצרבת.
  • נסי להקפיד על אכילת ארוחות קטנות במרווחי זמן קטנים לאורך כל היום. 5-6 ארוחות קטנות עדיפות על 2-3 ארוחות גדולות.
  • נסי להישאר בתנוחת ישיבה או בתנוחה זקופה לפחות 20 דקות לאחר הארוחה ולהימנע משכיבה מאוזנת לאחר הארוחה.
  • אל תאכלי כשעתיים לפני שאת הולכת לישון.
  • נסי למצוא תנוחה נוחה לשינה בה הראש מוגבה מהגוף באופן ניכר. אפשר להיעזר בכריות ובמקרים קיצוניים אפילו לישון בתנוחה המזכירה ישיבה.
  • נשים מסויימות מדווחות על הקלה בצרבת לאחר אכילת שקדים לא קלויים או מלפפון. אם שקדים ומלפפונים לא עוזרים, אפשר לקנות טאמס או רני ללא מרשם רופא בכל בית מרקחת.
  • במקרים חמורים ניתן לפנות לרופא ולקבל מרשם לתרופה פעילה יותר.

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites