ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


20 עצות שיקלו את התמרון בין משפחה לעבודה
העבודה לוחצת ואת מגיעה הביתה עצבנית? הילדים מטריפים אותך ואת לא מספיקה לעשות כלום? הפרדה ברורה בין משפחה לעבודה, ניקוי השולחן ממטלות מיותרות הגוזלות זמן ואנרגיה שאין לך יעשו את כל ההבדל
ד"ר מירה חניק

חברה שלי, בכירה המוכרת כ"מצליחנית" רצינית, סיפרה לי פעם, ברגע של אמת: "אני 'אוכלת' מתח ועומס מכל הסוגים לארוחת בוקר: תני לי מלחמה, משבר עולמי או שפל כלכלי, ואני נלחמת כמו לביאה. אבל דווקא הדברים הקטנים יכולים לשגע אותי: אם בעלי במילואים, הילד חולה או המקרר הפסיק לפעול, אני מתפוררת לרסיסים ומרגישה חסרת אונים כמו ילדה קטנה!"


אז מה עושים עם הדברים הקטנים והחד-פעמיים שלפעמים אין עליהם שליטה, והם גורמים לנו להרגיש כהולכות על קו מתח גבוה?


הנה כמה עצות  איך להתמודד עם ה"זוטות הקטנות", וההפתעות  של החיים, ללא מתח ותחושת החמצה או מאבק תמידי, ולחיות חיים טובים יותר, וללא הוצאות מיותרות.


1 ותרי על כל פעולה או עשייה שאינה הכרחית - בבית, בעבודה ובכל מקום, ופשוט מחקי אותה מסדר היום שלך. התמקדי רק במה שהכי חשוב! השאירי את כל השאר לאחרים - אם זה חשוב להם.


2 עבדי תמיד לפי רשימות: הכיני רשימת מטלות בלילה לפני השינה – עבור היום הבא. החזיקי פנקס קטן בתיקך, ורשמי דברים העולים לך לראש כשאת בישיבה או אצל הספר. עשי גם קניות עם רשימה, והקפידי תמיד לבצע את מה שרשמת!


3 הכיני לעצמך מראש ובאופן עקבי שעות של התרגעות, חופשה מהעולם או סתם מנוחה עם כוס קפה - ורשמי אותם מראש ביומן. אין ויתורים!  ישיבה פתאומית בדיוק כשקבעת לבלות עם חברה? - "אני עסוקה"! (כבר מסומן לך ביומן, הראי זאת למתעקשים!)


4 הכיני בבית רשימה של מטלות פעוטות שהילדים והבעל יכולים להוריד ממך. הם אינם מוכנים לקחת על עצמם, או מבטיחים ואחר כך מזניחים? את לא נוגעת בעבודות האלה יותר!!


 5 למדי להשתחרר מרגשות אשם ומאובססיביות לגבי הדברים הקטנים והמיותרים, שאינם תורמים לך איכות חיים. שיהיה אבק בפינות, או בלגן בחדר הילדים. מה שהחלטת לוותר עליו - מת! אל תתעסקי ואל תחשבי על זה יותר!


6  בקשי מאימך, אחותך, או חברה טובה, שתיקח את הילד/ים במקומך לפעילות אחת אחה"צ, מדי פעם כשבא לך מאוד לנוח. תחזירי לה את זה בדרך אחרת ובפעם אחרת.


 7 הנהיגי ערב אחד בשבוע בו אחרים (הילדים, הבעל, הכלב...)  מבשלים את ארוחת הערב. או לחילופין: הנהיגי פעם בשבוע ערב "אכול כפי יכולתך": כל אחד מכין לעצמו סנדוויץ' או תבשיל מקורי ממה שיש במקרר ובמזווה. תנאי אחד: הילדים מנקים!


 8 אם נגזר עליך לשבת בהמתנה ארוכה (לישיבה שלא התחילה בזמן, בתור לרופא), קחי איתך בתיקך מראש ספר קריאה שלעולם אינך מספיקה לגמור, או את המוסף לשבת שלא הספקת לקרוא.


9  אל תצברי חפצים: התרגלי לזרוק לפח (או לתת למי שזקוק) כל בגד שלא לבשת שנה שלמה, רהיט שכבר אינו ממלא את ייעודו, או כלי מטבח שלא השתמשת בהם מעולם. הפכי את חייך לפשוטים יותר בכך שתזיזי מדרכך חפצים מיותרים ("כל המרבה ממעיט - וכל הממעיט מרבה", אומר וויין דייר).


10 הקדימי "תרופה  למכה": שמרי על בריאותך (ע"י בדיקות תקופתיות, לקיחת ויטמינים, וכד'), על ביתך ורכושך (סורגים, אזעקות, טיפול נאות ברהיטים וכד'), על רכבך, ועל כל מה שעוזר לך לתפקד ביומיום, כדי שלא תגיעי למצבים של מחלות, קלקולים, ואבדנים אחרים! אל תזניחי דברים עד שהם מתפרקים!

 (ואל תגידי "אין לי זמן"! שווה להקפיד על "טיפול תקופתי" למכונית ולמלא מים ברדיאטור, ולא להגיע למצב בו מכוניתך מעלה עשן בדיוק בדרך לפגישה חשובה עם לקוח!)


11 התארגני עם חברות או שכנות להסעות (פול) משותפות לחוגים, מסיבות, הצגות או אירועים ילדותיים אחרים. הציעי לחברות לקיים במשותף מסיבות, ימי הולדת, ואירועים הדורשים השקעה רבה.


 12 הכיני לך קבוצת תמיכה המורכבת מכמה חברות (ואפשר גם שכנות או בנות משפחה) לצורך התחלקות במטלות, שיתוף בזמני-לחץ, הוצאת קיטור וכל תמיכה פיזית ורגשית אחרת. אל תתביישי לבקש, כל עוד יש ביניכן הסכם שמי שזקוקה מבקשת - ומקבלת.


13 התרגלי להזמין באינטרנט כל מה שרק אפשר: קניות בסופר, פרחים, ענייני הבנק,  וכד'. חסכי לעצמך "עבודת רגליים" ככל האפשר - עשי זאת רק כשזה כיף והנאה.


 14 אם ילדייך זקוקים לשעות רבות של עזרה בשיעורי בית – העסיקי סטודנט/ית או תלמיד/ת בית ספר בעזרה קבועה. המחיר שדורשים הצעירים נמוך מזה של המורים ה"רציניים", ולרוב עזרתם אינה נופלת באיכותה.


15 בתקופות לחץ חד-פעמיות או חריגות, אל תחששי להזמין כל שירות בתשלום: קייטרינג, כביסה, שמרטף - אם זה חד פעמי ומשחרר אותך מלחץ מיותר - זוהי השקעה נבונה וכדאית.


16 קחי איתך לחופשות המשפחתיות את הפרויקט אותו רצית לסיים כבר שנים רבות ולא הספקת: סידור התמונות המשפחתיות באלבומים, וכד'. זוהי הזדמנות פז לשלב זמן-משפחתי עם נוסטלגיה ועשייה משותפת.


17 הנהיגי בביתך מנהג של "מעבר חלק" בין העבודה לבית: כשאת חוזרת מן העבודה, אל תתנפלי מיד על חובות הבית ועל הילדים. הקדישי מספר דקות ל"מעבר" זה: נוחי בחדרך, שבי לך כמה דקות עם עיתון מעניין, הסירי את בגדייך ואת האיפור, עשי כמה תרגילי יוגה או מתיחות. הרגילי את ילדייך לכבד מנהג זה, ואז הכל בבית גם ייראה אחרת.


18 שמרי על בריאותך הנפשית והמנטאלית בעזרת מוסיקה נעימה ומרגיעה, אמבטיות קצף נעימות, וכל סוג של הירגעות העוזר לך. אם הילדים מפריעים או דורשים את נוכחותך, הציעי להם משהו מרגיע בחדריהם-שלהם: קלטת של סרט שהם אוהבים במיוחד, וכד'.


19 עשי את כל פעילויות-החובה של עבודות הבית עם מוסיקת רקע מרגיעה. כל עבודת ניקיון, סידור, שטיפת כלים, כביסה, או כל חובה ביתית אחרת שאת מבצעת - בצעי בליווי מוסיקה שקטה ומרגיעה ברקע. אספי לך מספר קלטות או דיסקים עם מוסיקה שאת אוהבת, כדי להעביר בכיף גם את העבודות הלא-נעימות בעינייך.


20 הנהיגי מנהג חדש בבית לגבי מתנות לימי הולדת ואירועים חגיגיים אחרים (ימי נישואין, סיום תואר, וכד') - במקום מתנות קנויות - "משחק הגמדים": כל אחד מגיש לבעל השמחה שרות מהנה ומפנק. משהו בסגנון הגשת ארוחת בוקר למיטה, ביצוע המטלות שלו במשך שבוע, או עשייה מפתיעה אחרת עבורו. מנהג כזה יחסוך לך הוצאות על מתנות יקרות, ויחזק את הקשר המשפחתי והבעת האהבה וההבנה.



 

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites