ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


פעוטות עד גיל שנתיים-שלוש עלולים לבכות ולפתח סימני חרדה מתחפושות פורים
חרדה, בכי ואי רצון ללבוש את התחפושות היקרות שרכשו ההורים לפעוטות לכבוד חג הפורים, עלולות להשבית את שמחת החג, להורים ולילדים. מומלץ לקראת חג הפורים להורים, לגלות רגישות רבה לפעוטות העלולים לגלות סימני חרדה מתחפושות ומהמראה הלא מוכר של הסובבים אותם בתחפושת.
שלומית קונוטופסקי, פסיכולוגית התפתחותית במכון להתפתחות הילד במרכז הרפואי זיו

קונוטופסקי אומרת, כי הן למבוגרים והן לילדים בגילאים מבוגרים יותר, חג פורים הוא חג עליז ושמח בו נהנים כולם להתחפש, להשתטות ולהחליף זהות. אך ישנם פעוטות המרבים לבכות בפורים ולעיתים אף לגלות סימני חרדה. קונוטופסקי מוסיפה, כי החלפת זהות והתחפשות אינם מתאימים לפעוטות מכיוון שבשלב התפתחותי זה, הפעוטות זקוקים עדיין לסביבה קבועה ויציבה, דבר המשפיע על בטחונים, כשדמויות קרובות ומוכרות משנות לפתע את זהותן על ידי מסכה או תחפושת, עלול הפעוט לגלות סימני חרדה. הוא חושש מהשינוי וקשה לו עדיין להבחין בין דמיון למציאות.
קנוטופסקי מדגישה, כי השינויים הרבים המקיפים את הפעוט ביום אחד עלולים לערער את בטחונו ולהפחיד אותו.


"חשוב לא להכריח ילדים ללבוש תחפושת. אפשר גם להתחיל לעשות היכרות בין הילד לתחפושת כמה ימים לפני החג עצמו, לתת לילד לשחק בה (בלי ללבוש), לשים על עצמו חלקים ממנה ולהתרגל בהדרגה לצורת התחפושת. מכל מקום מומלץ להתחשב ברצונו של הילד. אם התחפושת מאיימת ומלחיצה עבור הילד, על ההורים לחכות לשנה הבאה, אולי אז יהיה מוכן לקבל אותה בשמחה רבה יותר, לעיתים הורים רוכשים תחפושת כי כך הם מעוניינים לראות את הילד, ולא תמיד הילד מעוניין להתחפש והדבר גורם לו למצוקה אמיתית," אומרת קונוטופסקי.


במכון להתפתחות הילד במרכז הרפואי זיו  מדגישים, כי התפיסה של הילד את דמותו במראה שונה בכל השלב ההתפתחותי בשנים הראשונות. מגיל 0 עד גיל שנה תינוקות המביטים במראה לא תופסים כי הדמות הניבטת אליהם, היא הם עצמם. ההסתכלות שלהם על עצמם היא כמשהו חיצוני, על אחת כמה וכמה כשהם עוטים תחפושת.


סביב גיל שנה יזהו עצמם במראה, אך הפעוטות עדיין אינם בשלב של זיהוי עצמי ואינם מזהים את השינויים במראה עם תחפושת או בלעדיה, "הורים הרוכשים תחפושות לתינוקות עושים זאת בעיקר עבור עצמם ותחושתם. ילד בגיל הזה, עדיין לא בשל מבחינה התפתחותית לחוות את עצמו בצורה שונה מחיי היום יום, ולא בהכרח מבין שהדמות במראה הינה הוא עצמו" אומרת קונוטופסקי.


פעוטות בין גיל שנה לשנתיים, יתחילו לשים לב לשינוי שחל בהם. בגיל זה, הם מזהים עצמם במראה, אך עדיין לא מזהים שינויים במראה, כשהם עוטים תחפושת. חלק מהילדים לא יהיו מוכנים להישאר בתלבושת התחפושת. מאחר והתחפושת מהווה שינויי שאינם מבינים, הם יעשו הכל כדי להשיב את הדמות המוכרת לקדמותה. רק אחרי גיל שנתיים ילדים מסוגלים ללבוש את התחפושת, להתבונן במראה ולהכיל את השינוי שחל במראה האישי שלהם: "אני נראה כמו חתול אבל זה עדיין אני". דבר זה מתחבר ליכולת המתפתחת של ילדים בסביבות גיל זה, גיל שנתיים, הילד יכול לקחת חלק במשחקי דמיון.


קונוטופסקי, פונה להורים: "חשוב לשים לב לשלב בו הילד מסוגל לשחק בתפקיד כשלהו, למשל להיות "אבא", ו"לתקן" דברים בבית, להיות "אמא" ו"לטייל" עם הבובה התינוקת בעגלה במרחבי הבית, או להיות "גננת" ולהושיב את כל הבובות והצעצועים ל"מפגש בוקר". אז גם תהיה בו בשלות ונכונות גדולה יותר להשתמש בתחפושות כבגדים שמייצגים את התפקיד. החשוב מכל לזרום עם הילד ורצונותיו ולא להכריח אותו להיות כמו כולם מחופש, טובתו ושמחתו של הילד עדיפים".


להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites