ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


טיפים לתזונה נכונה לילדים
תזונה נכונה והרגלי אכילה טובים מתחילים מהבית, אז לפני שאתם נכנסים לצלחת של הילד – כדאי שתתחילו לעשות שינויים. לפניכם טיפים  שירגילו את הילדים לתזונה נכונה, ועל הדרך יטפלו גם בתפריט של ההורים
ד"ר רונית לובצקי, מומחית ברפואת ילדים, ומנהלת סדנאות ההרזיה "הרגלים וגלגולים" בבית חולים "דנה" לילדים

אל תאמרו דיאטה אין שום סיבה להשתמש בשיח שלנו עם הילד במילה "דיאטה", ולא כדאי שסביב נושא האכילה יהיו חוקים ואיסורים מרובים. החוכמה היא להרגיל את הילד לתפריט בריא ומאוזן המכיל את כל המרכיבים התזונתיים להם הוא זקוק, ולהתמקד במה כדאי לאכול ולא במה אסור.


הסבירו לילד את מרכיבי המזון רצוי להסביר לילד שמזונות מסוימים מכילים מרכיבים שהם טובים ומחזקים את גופו, בעוד שקיימים מזונות שצריכה מרובה שלהם אינה מומלצת. 


בדקו מה הילד אוכל בגן או בבית ספר אם הילד אוכל  ארוחת צהריים בגן או בבית הספר, מומלץ להתעניין בתפריט ולהשלימו במידת האפשר ע"י הארוחות הביתיות. בגילאים מבוגרים יותר, עדיף לצייד את הילד בסנדוויצ'ים מהבית ולא מקיוסק בית הספר.


הוסיפו פירות וירקות לתפריט כדאי להרגיל את כל המשפחה לצרוך פירות וירקות על בסיס יומי כחלק משמעותי מהתפריט ולהשתדל לאכול אותם  בצבעים מגוונים ככל שניתן. שמשו דוגמא אישית, כולם ירוויחו מכך.


חלב מוסיף המון יש להקפיד על צריכה של מוצרי חלב מסוגים שונים (חלב, גבינה ויוגורט), כי הם בעלי חשיבות לגדילה ולהתפתחות מסת העצם.


פעילות תמנע אכילה מתוך שעמום ילדים נוטים לאכול מתוך שעמום, בעוד שילדים עסוקים אוכלים בעיקר כשהם רעבים. לכן, חוגים, משחק עם חברים בגינה, רכיבה על אופניים- עדיפים על פני צפייה ארוכה מדי בטלוויזיה ומשחקי מחשב.


הרגילו את הילד לפעילות גופנית כדאי להרגיל את הילד כבר מגיל צעיר לפעילות גופנית בחיי היום-יום, כלומר ללכת לבית הספר ברגל ולא ברכב, ולרכב על אופניים לחוגים, ולעלות הביתה במדרגות.


אל תיכנסו לו לצלחת כבדו את רצונותיו של הילד ובחירותיו, על תפצירו בו לסיים את הארוחה והשתדלו לא "להיכנס לו לפה ולצלחת".


תנו דוגמא אישית ההכוונה לתזונה בריאה תגיע מתוך צפייה בהורה, ומתוך הכרות עם מגוון  מזונות בריאים  שימצאו בבית.


הקפידו על ארוחות משפחתיות ארוחות משפחתיות מבססות הרגלי אכילה נכונים. הימנעו מאכילה בזמן פעילות אחרת, כגון צפייה בטלוויזיה או קריאה.


שהילד ידע שאתם אוהבים אותו כמו שהוא. השמירה על אורח חיים ותזונה נכונה נועדה לשמור על בריאותו, ולגרום לו להרגיש טוב יותר עם עצמו.



להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites