ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


טיפים להתמודדות עם ארוחת ליל הסדר
חג הפסח מסמל את תחילת האביב ומעבר לבגדים קלילים ותחושת פריחה והתחדשות. האביב גם מסמל את תחילתו של"המרוץ" לסעודות המשפחתיות עתירות הקלוריות כשבראשן סעודת ליל הסדר.
עלינה סגל דיאטנית קלינית' מומחית לטיפול בהשמנה והפרעות אכילה בקופ"ח לאומית מחוז צפון

לפני ש"המרוץ" מתחיל כמה נתונים לא כל כך טעימים, אך בכל זאת הכרחיים בכדי לצאת "מעבדות האכילה הנגררת" אל "חרות האכילה מתוך בחירה" :

  • מצה =150 קל'  =2 פרוסות לחם רגיל = 4 פרוסות לחם קל
  • מצה קלה = 100 קל' = כ2.5 פרוסות לחם קל
  • כוס יין = 100 קל' = 2 מנות פרי
  • כפית חרוסת = 60 קל'
  • 2 קניידלעך = 100-150 קל'
  • קציצת גפילטעפיש  =150 קל'
  •  תפוח אדמה בינוני = 100 קל'
  • מנת צלי בקר = 300-350 קל'
  • מצה מטוגנת – מצה בריי =300 + קל'.
  • עוגיית קוקוס=  150 קל'  
  • פרוסת עוגה של פסח = 250+ קל'


אז איך בכל זאת ניתן לעבור את כל זה מבלי לעלות במשקל ואף ליהנות ?
  • לא להגיע רעבים לארוחת החג!!! – לאכול מספר ארוחות קטנות במשך היום כגון סלט גדול עם גבינה , יוגורט עם פרי , מרק ירקות .
  • "להציף" את שולחן החג בירקות חיים מבושלים או מאודים , בנוסף למאכלים המסורתיים.
  • לצמצם את אכילת תפוחי האדמה האור התירס והקטניות הן בארוחה עצמה והן במהלך החג
  • לשלוט בכוסות היין –היין הינו מקור טוב לקלוריות מהירות לספיגה !!
  • להסתפק ב 2 כפיות חרוסת
  • רצוי לצרוך מצה קלה – גם פחותה בקלוריות וגם עתירה בסיסים המונעים עצירות.
  • "לנשנש  " את הירקות למיניהם ולא את פינות המצה....
  • ולסיום ליהנות ולהודות על מה שיש – זה לא משמין ......שווה לנסות.

    טלי גולדנברג דיאטנית קלינית ויועצת לחברת אדמה מוסיפה:
  • להפוך ארוחות- בערב החג חשוב להפוך את הארוחות כך שארוחת הצהריים תהיה ארוחה קלה בסגנון של ארוחת ערב ביום רגיל- סלט, גבינה/טונה/ביצה וכו'  ומומלצת אף  ארוחת ביניים קלילה כמו פרי,  יוגורט או סלט ירקות. במטרה- לא להגיע מורעבים לארוחה.
  • לאכול במהלך היום - יש חשיבות  לכך  שלא "נצום" חצי יום  על מנת  לחסוך  קלוריות  לארוחת החג, לרוב חיסכון כזה עולה לנו  לאחר מכן ביוקר כיוון שמגיעים  מורעבים  וטורפים  במקום להגיע  רעבים ולאכול .
  • לבחור את היין הנכון- גם  בחירת היין  חשובה: כוס יין  אדום  יבש  נחשב לבריא ללב ולמערכת  כלי הדם  ובנוסף יכיל פחות  קלוריות  לעומת יין  תירוש מתוק או מיץ ענבים. ½ כוס יין- 80 קלוריות לעומת יין תירוש מתוק – 160 קלוריות. נכפיל ב- 4 כוסות ובחישוב  פשוט – יוצא המון!
  •  כף מכל מנה- חשוב ומותר ליהנות ממאכלי החג אך מומלץ לקחת מעט מכל  מנה – גם  בשל  הדחיסות הקלורית הגבוהה וגם  מכיוון שפשוט יש המון אוכל, לא חייב לקחת "הכל מהכל".




להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites