ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


טיפים להתמודדות עם לחצי היומיום
אם גם את, כמו רובנו, עסוקה במלחמת הקיום התמידית, עם הלחץ האטומי בעבודה, עם מלחמת המאסף לשלב בין המשפחה לעבודה,  אזי, את מכירה מניסיון אישי מהו מצב לחץ.  אז מה עושים כדי להפחית מעט את הלחצים מן העבודה, הבית,המשפחה, והעצבים של החיים?
ד"ר מירה חניק

התגובות שלנו ללחץ הן נלמדות, וההרגל הופך אותן לעיתים לתגובות אוטומאטיות, אבל עם קצת תשומת לב, ניתן להתגבר ולשפר אותן. הנה מספר דרכים להתמודד עם מצבי הלחץ  הרגילים של החיים, כדי שלא יהפכו לשחיקה:

  • קבלי את העובדה שלחצים מסויימים, כמו פקקי תנועה, עומס בעבודה, לקוחות תובעניים או לוח זמנים בלתי אפשרי, הם  כורח המציאות, וחלק בלתי נפרד מכל עיסוק, ושלא ניתן תמיד למנוע אותם או להתחמק מהם.
  • זכרי כי מצבי לחץ אינם תמיד חדשות רעות: תחושת מתח סבירה (חרדה בינונית),  בהתרגשות כמו לפני בחינה,  מעלה את רמת החרדה, מחדדת  את הריכוז ומסייעת לרכז מאמצים  כדי לנצח.
  • הגבירי את המודעות לדרכים בהן הגבת למצבי לחץ בעבר, כדי להבין את דפוסי  התגובה שלך, ולהשתמש במודע בדרכים בהן כבר הצלחת להגיב באופן חיובי.  דרך טובה לעשות זאת היא לרשום מצבים מרגיזים או קשים, ולתת להם ציונים  (100-1) על מידת הלחץ, ואחר לתת ציון לדרך התגובה שבחרת.
  • הפעילי שכנוע עצמי במצבים קשים. דיבור עצמי בסגנון: "כבר עברתי תקופות כאלה בעבר, והצלחתי לצאת מזה", יוצר נבואה המגשימה את עצמה, ומעורר אנרגיה חיובית להתמודדות. הכיני לעצמך מספר משפטים חיוביים כאלה, רשמי אותם, והשתמשי בהם בעת הצורך.
  • זכרי כי מתח, כעס, או פיוזים שעולים, הם תגובות פנימיות שנבחרות על ידינו.  זה לא משהו שמישהו אחר עושה לנו, אלא אנחנו עושים לעצמנו. אין הכרח לפרש בכל סיטואציה כאילו מישהו גורם לנו את הרגשות האלה, אלא שאנחנו בוחרים אותם. הבנה כזו עוזרת להפחתת התגובה הרגשית. במקום: "איך הם העזו לעשות לי את זה?" התרגלי לומר לעצמך: "כנראה שיכולתי לפעול באותה סיטואציה קצת אחרת. מה אפשר לשנות?"
  • הגבילי את הביקורת העצמית. אף אחד לא מושלם, ואין טעם לבכות על  חלב שנשפך. עדיף להתמקד על מעט הדברים שעשית בסדר, מאשר על הפאשלות. מטעויות אפשר ללמוד, אבל לא כדאי להרוג את עצמך בגללן.
  • למדי דרכים שונות להרפיה ולהורדת מתחים, והשתמשי בהן באופן קבוע, בבית או במקום העבודה. 





להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites